Η δημιουργία αυτού του ιστολογίου θα εξυπηρετήσει την ανάγκη ανταλλαγής απόψεων και καλών πρακτικών , σε θέματα διδακτικής των φυσικών επιστημών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο  ( γενικό και ΕΠΑΛ ) και στα σχολεία Ειδικής Αγωγής , καθώς και την ενίσχυση της συνεργασίας .

Εκτός από τη διδασκαλία Φυσικής, Χημείας,  Βιολογίας ,Γεωγραφίας κλπ,θα υπάρχει και υλικό για Δημιουργικές  Συνθετικές  Εργασίες , ΣΕΠ στο ΕΠΑΛ και για Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Δημιουργός : Αικατερίνη Πετρούτσου

Διδακτική ενότητα : Νόμος του Οhm - Φυσική Γ΄ Γυμνασίου

Διάρκεια :1 διδακτική ώρα

Σκοπός : εμπέδωση της προηγηθείσας διδασκαλίας και ενεργοποίηση περισσότερων μαθητών.

 Τίτλος : Συγκέντρωση ή Μοριακότητα κατ’όγκο. Αραίωση διαλύματος.

Γνωστικό αντικείμενο: Χημεία Α’ Λυκείου

Σχέση με το Α.Π.Σ. : §4.3 Συγκέντρωση Διαλύματος – Αραίωση , ανάμειξη διαλυμάτων.

Δημιουργός : Αικατερίνη Πετρούτσου ΠΕ 04.01

Την Πέμπτη 21/02/2019 και την Παρασκευή 22/02/2019 θα υλοποιηθούν δυο προαιρετικά βιωματικά σεμινάρια για τις Νηπιαγωγούς του Νομού Κεφαλληνίας & Ιθάκης με τίτλο «Δημιουργία και διαχείριση ιστολογίου στο νηπιαγωγείο». Ο χώρος υλοποίησης έχει οριστεί στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 1ου Λυκείου Αργοστολίου (Λεωφόρος Κεφαλλήνων 4, Περιφερειακός - Φαραώ) και ώρα 17:30 - 19:30. Έχουν συγκροτηθεί δυο ομάδες εργασίας. Οι ομάδες αυτές των νηπιαγωγών που έχουν δηλώσει συμμετοχή έχουν γνωστοποιηθεί με e-mail στα νηπιαγωγεία.

  

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών

Μαρία Βλάχου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής με τη χρήση λογισμικού οργάνωσης γραφείου και του διαδικτύου.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: «Ο κατακερματισμός της ενημέρωσης»

(Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στον ημερήσιο τύπο, στην εφημερίδα Καθημερινή, στις 29/12/2013)

                Κάθε πρωί, όταν οι (διαρκώς αυξανόμενοι) χρήστες του “Facebook” και του  “Twitter” ανοίγουν τον υπολογιστή τους, έχουν μια εικόνα του κόσμου εντελώς διαφορετική από εκείνες που είχαν οι γονείς τους.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1.

Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αφιερωμένη στο Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που ήταν το περασμένο έτος, 2018.

        Η πολιτιστική κληρονομιά διαμορφώνει την καθημερινή μας ζωή. Μας περιβάλλει στις πόλεις και στα χωριά, στα φυσικά τοπία και στους αρχαιολογικούς χώρους της Ευρώπης. Δεν υπάρχει μόνο στη λογοτεχνία, στην τέχνη και στα αντικείμενα, αλλά και στις λαϊκές τέχνες που μαθαίνουμε από τους προγόνους μας, στις ιστορίες που διηγούμαστε στα παιδιά μας, στο φαγητό που απολαμβάνουμε και στις ταινίες που βλέπουμε και στις οποίες αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας.

Ο λαϊκισμός στον 21ο αιώνα

(Το παρακάτω κείμενο του  Αριστείδη Χατζή, αναπληρωτή καθηγητή Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Καθημερινή», στις 01.10.2017).

«Ο επίκαιρος Μονταίνι»

*Πηγή: Μάριος Πλωρίτης, Επιφυλλίδες 1989-2004, α’ τόμος, έκδοση της Βουλής των Ελλήνων, 2004. Δημοσιεύτηκε στο Βήμα (13.9.92)

 ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΡΟΝΙΑ κλείνουν σήμερα απ’ τον θάνατο του Michel Eyquem (Εκέμ) de Montaigne (28.2.1553-13.9.1592). Ένας απ’ τους κορυφαίους σκαπανείς της Αναγέννησης, ο «Μονταίνιος» όπως τον έγραφαν εδώ παλιότερα, ο «Μονταίνι» όπως μεταγράφεται, κατά προσέγγιση, σήμερα, έμενε ωστόσο ελάχιστα γνωστός στη χώρα μας μέχρι τελευταία. Μόλις το 1951, ο Κλέων Παράσχος μετάφρασε Οχτώ Δοκίμιά του, συνοδευμένα από πολυσέλιδο Πρόλογο. Άλλα 28 χρόνια πέρασαν για να δει το φως η μετάφραση 22 Δοκιμίων του απ’ τον Θανάση Νάκα (Κάλβος, 1979), που του χρωστάμε και μια σειρά σημαντικές μελέτες για τον μεγάλο Γάλλο στοχαστή. Ώσπου, ο Φίλιππος Δρακονταειδής επωμίσθηκε τον άθλο να μεταφράσει το σύνολο των Δοκιμίων (Εστία, 1983). Άθλος πραγματικός, αν αναλογισθεί κανείς όχι μόνο τον όγκο του έργου (κάπου 1.300 σελίδες), αλλά προπάντων τους αμέτρητους σκοπέλους του πρωτοτύπου, γραμμένου στην παλιά γαλλική γλώσσα και με ύφος ιδιότυπο. Κι ο μεταφραστής τον διεκπεραίωσε με ζηλευτή ευστοχία και πληρότητα.

«Η πνευματική καλλιέργεια κάνει πιο εύκολη την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής»

Από άρθρο της Αγγελικής Ηλιάδη, φιλολόγου, που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο (διασκευή).

Αρ­χι­κά, πνευ­μα­τι­κὴ καλ­λι­έρ­γεια ση­μαί­νει μόρ­φω­ση, δη­λα­δὴ συγ­χρο­νι­σμέ­νη καλ­λι­έρ­γεια γνω­στι­κού, βου­λη­τι­κού και συ­ναι­σθη­μα­τι­κού στοι­χεί­ου. Για να χα­ρα­κτη­ρι­σθεί έ­νας άν­θρω­πος πνευ­μα­τι­κὰ καλ­λι­ερ­γη­μέ­νος δεν αρ­κεί μό­νο η δι­α­νο­η­τι­κὴ α­νά­πτυ­ξη ή οι ξε­ρὲς γνώ­σεις αλ­λὰ πρέ­πει αυ­τὲς οι γνώ­σεις που κα­τέ­χει να είναι με­του­σι­ω­μέ­νες σε αξίες που θα τον κα­τευ­θύ­νουν στην ψυ­χι­κὴ καλ­λι­έρ­γεια και στην ο­λο­κλή­ρω­ση της προ­σω­πι­κό­τη­τάς του.

Καταναλωτισμός και τεχνητές ανάγκες

(Άρθρο που δημοσιεύθηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό cogito ergo sum, στις 3 Δεκεμβρίου 2003)

Αυτές τις μέρες, βλέποντας την αγορά να έχει βάλει τα καλά της και τον κόσμο να ξεχύνεται στα μαγαζιά για ψώνια, δεν μπόρεσα να μη θυμηθώ το καταπληκτικό βιβλίο του Κορνήλιου Καστοριάδη "Η 'ορθολογικότητα' του καπιταλισμού" (Ύψιλον, Αθήνα 1998) και να το ξανακατεβάσω από την βιβλιοθήκη μου.

Νέες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου(PDF 252K)

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου «Προβλήματα της κοινωνίας και του ατόμου», σελ. 262 κ.ε.)

            Η προπαγάνδα αναπτύσσει σήμερα τις δραστηριότητές της στις ακόλουθες περιοχές: ως διεθνής,  απευθύνεται σε διεθνές κοινό, για να υποστηρίξει τα συμφέροντα του κράτους που την οργανώνει, και καθαυτά και ενάντια στα συμφέροντα άλλου κράτους. Ως διείσδυση ανάμεσα σε πληθυσμούς του αντίδικου κράτους, χαρακτηρίζεται συνήθως ως ξενική. Λόγου χάρη, με τη δημιουργία αναταραχής ανάμεσα σε εθνικές μειονότητες. Λειτουργεί επίσης και ως ενδοκρατική προπαγάνδα οργανωμένη από καθεστώτα που έχουν ανέλθει ανώμαλα στην εξουσία, όπως τα δικτατορικά ή καθεστώτα που χάνουν έδαφος στη συνείδηση των πολιτών. Και αυτούς επιζητούν να κερδίσουν. Τέλος, επιστρατεύεται και κατά τους αγώνες πολιτικών παρατάξεων.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΚΟΜΦΟΡΜΙΣΜΟΣ

(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο Προβλήματα της Κοινωνίας και του Ατόμου, που χρησιμοποιήθηκε ως σχολικό βιβλίο της Γ΄ τάξης του  Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου, 1987 κ.ε.)

ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ

(Το παρακάτω ποίημα αναφέρεται στην εκτέλεση δύο Ιταλών μεταναστών στις ΗΠΑ, των Σάκκο και Βαντσέτι, το 1927, οι οποίοι κατηγορήθηκαν για ληστεία μετά φόνου, παρόλο που βρέθηκε ο δράστης και ομολόγησε. Οι αρχές όμως αρνήθηκαν να επαναλάβουν τη δίκη  ή να τους δώσουν χάρη, επιβεβαιώνοντας έτσι τις υποψίες ότι καταδικάστηκαν για τις ιδέες τους, ως αριστεροί. Το 1977, ο κυβερνήτης της Μασαχουσέτης, Μάικλ Δουκάκης, με διακήρυξή του αποκατέστησε μετά θάνατο τους Σάκκο και Βαντσέτι. Σε αυτούς αναφέρεται ο Αμερικανός ποιητής Καρλ Σάντμπεργκ)