Εδώ θα αναρτώνται άρθρα που αφορούν το Λύκειο
Eξ Αποστάσεως Ενημερωτική Συνάντηση για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ τάξης ΓΕΛ Ημερησίων και Εσπερινών
Οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα Πληροφορική της Γ τάξης Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020_2021
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α΄ τάξης του Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου και του μαθήματος «Εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των Η/Υ» της Β΄ τάξης του Ημερησίου Γενικού Λυκείου για το σχολ. έτος 2020-2021
Συμπληρωματικές οδηγίες-διευκρινίσεις σχετικά με τη διδασκαλία και αξιολόγηση των φιλολογικών μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020
Πλαίσιο λειτουργίας των μαθημάτων του μεταβατικού Π.Σ. της Γ΄ τάξης ΓΕΛ 2019-2020
Χημεία Γ΄Διευκρίνιση Διδακτέας Εξετασέας Υλης
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον - Βιβλίο Μαθητή (22-0203)
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2020-ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ενημέρωση για τις αλλαγές στα μαθήματα Φυσική, Χημεία και Βιολογία της Γ΄ ΓΕ.Λ
Αλλαγές στα Μαθηματικά των Β΄ και Γ΄ τάξεων ΓΕ.Λ. για τη σχολική χρονιά 2019-2020
Διδακτικό Σενάριο Χημείας Α Λυκείου
Τίτλος : Συγκέντρωση ή Μοριακότητα κατ’όγκο. Αραίωση διαλύματος.
Γνωστικό αντικείμενο: Χημεία Α’ Λυκείου
Σχέση με το Α.Π.Σ. : §4.3 Συγκέντρωση Διαλύματος – Αραίωση , ανάμειξη διαλυμάτων.
Δημιουργός : Αικατερίνη Πετρούτσου ΠΕ 04.01
θέματα για έκθεση Γ΄Λυκείου-Ενημέρωση-Διαδίκτυο
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: «Ο κατακερματισμός της ενημέρωσης»
(Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στον ημερήσιο τύπο, στην εφημερίδα Καθημερινή, στις 29/12/2013)
Κάθε πρωί, όταν οι (διαρκώς αυξανόμενοι) χρήστες του “Facebook” και του “Twitter” ανοίγουν τον υπολογιστή τους, έχουν μια εικόνα του κόσμου εντελώς διαφορετική από εκείνες που είχαν οι γονείς τους.
θέματα για έκθεση Γ΄Λυκείου-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1.
Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αφιερωμένη στο Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που ήταν το περασμένο έτος, 2018.
Η πολιτιστική κληρονομιά διαμορφώνει την καθημερινή μας ζωή. Μας περιβάλλει στις πόλεις και στα χωριά, στα φυσικά τοπία και στους αρχαιολογικούς χώρους της Ευρώπης. Δεν υπάρχει μόνο στη λογοτεχνία, στην τέχνη και στα αντικείμενα, αλλά και στις λαϊκές τέχνες που μαθαίνουμε από τους προγόνους μας, στις ιστορίες που διηγούμαστε στα παιδιά μας, στο φαγητό που απολαμβάνουμε και στις ταινίες που βλέπουμε και στις οποίες αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας.
θέματα για έκθεση Γ΄Λυκείου-Ο λαϊκισμός στον 21ο αιώνα
Ο λαϊκισμός στον 21ο αιώνα
(Το παρακάτω κείμενο του Αριστείδη Χατζή, αναπληρωτή καθηγητή Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Καθημερινή», στις 01.10.2017).
θέματα για έκθεση Γ΄Λυκείου-Ο επίκαιρος Μονταίνι
«Ο επίκαιρος Μονταίνι»
*Πηγή: Μάριος Πλωρίτης, Επιφυλλίδες 1989-2004, α’ τόμος, έκδοση της Βουλής των Ελλήνων, 2004. Δημοσιεύτηκε στο Βήμα (13.9.92)
ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΡΟΝΙΑ κλείνουν σήμερα απ’ τον θάνατο του Michel Eyquem (Εκέμ) de Montaigne (28.2.1553-13.9.1592). Ένας απ’ τους κορυφαίους σκαπανείς της Αναγέννησης, ο «Μονταίνιος» όπως τον έγραφαν εδώ παλιότερα, ο «Μονταίνι» όπως μεταγράφεται, κατά προσέγγιση, σήμερα, έμενε ωστόσο ελάχιστα γνωστός στη χώρα μας μέχρι τελευταία. Μόλις το 1951, ο Κλέων Παράσχος μετάφρασε Οχτώ Δοκίμιά του, συνοδευμένα από πολυσέλιδο Πρόλογο. Άλλα 28 χρόνια πέρασαν για να δει το φως η μετάφραση 22 Δοκιμίων του απ’ τον Θανάση Νάκα (Κάλβος, 1979), που του χρωστάμε και μια σειρά σημαντικές μελέτες για τον μεγάλο Γάλλο στοχαστή. Ώσπου, ο Φίλιππος Δρακονταειδής επωμίσθηκε τον άθλο να μεταφράσει το σύνολο των Δοκιμίων (Εστία, 1983). Άθλος πραγματικός, αν αναλογισθεί κανείς όχι μόνο τον όγκο του έργου (κάπου 1.300 σελίδες), αλλά προπάντων τους αμέτρητους σκοπέλους του πρωτοτύπου, γραμμένου στην παλιά γαλλική γλώσσα και με ύφος ιδιότυπο. Κι ο μεταφραστής τον διεκπεραίωσε με ζηλευτή ευστοχία και πληρότητα.
θέματα για έκθεση Γ΄Λυκείου-Η πνευματική καλλιέργεια κάνει πιο εύκολη την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής
«Η πνευματική καλλιέργεια κάνει πιο εύκολη την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής»
Από άρθρο της Αγγελικής Ηλιάδη, φιλολόγου, που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο (διασκευή).
Αρχικά, πνευματικὴ καλλιέργεια σημαίνει μόρφωση, δηλαδὴ συγχρονισμένη καλλιέργεια γνωστικού, βουλητικού και συναισθηματικού στοιχείου. Για να χαρακτηρισθεί ένας άνθρωπος πνευματικὰ καλλιεργημένος δεν αρκεί μόνο η διανοητικὴ ανάπτυξη ή οι ξερὲς γνώσεις αλλὰ πρέπει αυτὲς οι γνώσεις που κατέχει να είναι μετουσιωμένες σε αξίες που θα τον κατευθύνουν στην ψυχικὴ καλλιέργεια και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του.
θέματα για έκθεση Γ΄ Λυκείου- Καταναλωτισμός και τεχνητές ανάγκες.
Καταναλωτισμός και τεχνητές ανάγκες
(Άρθρο που δημοσιεύθηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό cogito ergo sum, στις 3 Δεκεμβρίου 2003)
Αυτές τις μέρες, βλέποντας την αγορά να έχει βάλει τα καλά της και τον κόσμο να ξεχύνεται στα μαγαζιά για ψώνια, δεν μπόρεσα να μη θυμηθώ το καταπληκτικό βιβλίο του Κορνήλιου Καστοριάδη "Η 'ορθολογικότητα' του καπιταλισμού" (Ύψιλον, Αθήνα 1998) και να το ξανακατεβάσω από την βιβλιοθήκη μου.
Εξεταστέα ύλη στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 - 2019
Απόσπασμα από το ΦΕΚ 3411/2018
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στη Β΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α΄ τάξη Ημερήσιου ΓΕΛ και στην Α΄ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ
Προπαγάνδα
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου «Προβλήματα της κοινωνίας και του ατόμου», σελ. 262 κ.ε.)
Η προπαγάνδα αναπτύσσει σήμερα τις δραστηριότητές της στις ακόλουθες περιοχές: ως διεθνής, απευθύνεται σε διεθνές κοινό, για να υποστηρίξει τα συμφέροντα του κράτους που την οργανώνει, και καθαυτά και ενάντια στα συμφέροντα άλλου κράτους. Ως διείσδυση ανάμεσα σε πληθυσμούς του αντίδικου κράτους, χαρακτηρίζεται συνήθως ως ξενική. Λόγου χάρη, με τη δημιουργία αναταραχής ανάμεσα σε εθνικές μειονότητες. Λειτουργεί επίσης και ως ενδοκρατική προπαγάνδα οργανωμένη από καθεστώτα που έχουν ανέλθει ανώμαλα στην εξουσία, όπως τα δικτατορικά ή καθεστώτα που χάνουν έδαφος στη συνείδηση των πολιτών. Και αυτούς επιζητούν να κερδίσουν. Τέλος, επιστρατεύεται και κατά τους αγώνες πολιτικών παρατάξεων.
Κοινωνικός κομφορμισμός
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΚΟΜΦΟΡΜΙΣΜΟΣ
(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο Προβλήματα της Κοινωνίας και του Ατόμου, που χρησιμοποιήθηκε ως σχολικό βιβλίο της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου, 1987 κ.ε.)
Θανατική Ποινή
ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ
(Το παρακάτω ποίημα αναφέρεται στην εκτέλεση δύο Ιταλών μεταναστών στις ΗΠΑ, των Σάκκο και Βαντσέτι, το 1927, οι οποίοι κατηγορήθηκαν για ληστεία μετά φόνου, παρόλο που βρέθηκε ο δράστης και ομολόγησε. Οι αρχές όμως αρνήθηκαν να επαναλάβουν τη δίκη ή να τους δώσουν χάρη, επιβεβαιώνοντας έτσι τις υποψίες ότι καταδικάστηκαν για τις ιδέες τους, ως αριστεροί. Το 1977, ο κυβερνήτης της Μασαχουσέτης, Μάικλ Δουκάκης, με διακήρυξή του αποκατέστησε μετά θάνατο τους Σάκκο και Βαντσέτι. Σε αυτούς αναφέρεται ο Αμερικανός ποιητής Καρλ Σάντμπεργκ)
Σελίδα 1 από 2