Χημεία Γ΄Διευκρίνιση Διδακτέας Εξετασέας Υλης

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον - Βιβλίο Μαθητή (22-0203)

Χαιρετισμός Γεωργίου Μπαρμπόπουλου, Σ.Ε.Ε. Πληροφορικής (ΠΕ86) Ιονίων Νήσων για το Σχολικό Έτος 2019-2020

Διαχείριση διδακτέας-εξεταστέας ύλης της Πληροφορικής της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020

Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων «Εφαρμογές Πληροφορικής» και «Εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των Η/Υ» στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 – 2020

Διαχείριση διδακτέας-εξεταστέας ύλης της Φυσικής της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020

Διαχείριση της Διδακτέας - Εξεταστέας ύλης της ΧΗΜΕΙΑΣ της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020

Διαχείριση διδακτέας-εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020

Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 – 2020

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2020-ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Οδηγίες για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και των Αρχαίων Ελληνικών στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020

Διαχείριση διδακτέας-εξεταστέας ύλης της Κοινωνιολογίας και της Ιστορίας της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020

Οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 – 2020

Οδηγίες για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών (Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών) στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 – 2020

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Καλλιτεχνική Παιδεία (Εικαστικά - Στοιχεία Θεατρολογίας - Μουσική) στην Α’ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 – 2020

Ενημέρωση για τις αλλαγές στα μαθήματα Φυσική, Χημεία και Βιολογία της Γ΄ ΓΕ.Λ

Αλλαγές στα Μαθηματικά των Β΄ και Γ΄ τάξεων ΓΕ.Λ. για τη σχολική χρονιά 2019-2020

Η νέα τροποποιημένη Εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου  στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά( ΦΕΚ 3226/22-8-2019).

Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2020 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου( ΦΕΚ 2875/5-7-2019)

 Τίτλος : Συγκέντρωση ή Μοριακότητα κατ’όγκο. Αραίωση διαλύματος.

Γνωστικό αντικείμενο: Χημεία Α’ Λυκείου

Σχέση με το Α.Π.Σ. : §4.3 Συγκέντρωση Διαλύματος – Αραίωση , ανάμειξη διαλυμάτων.

Δημιουργός : Αικατερίνη Πετρούτσου ΠΕ 04.01

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: «Ο κατακερματισμός της ενημέρωσης»

(Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στον ημερήσιο τύπο, στην εφημερίδα Καθημερινή, στις 29/12/2013)

                Κάθε πρωί, όταν οι (διαρκώς αυξανόμενοι) χρήστες του “Facebook” και του  “Twitter” ανοίγουν τον υπολογιστή τους, έχουν μια εικόνα του κόσμου εντελώς διαφορετική από εκείνες που είχαν οι γονείς τους.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1.

Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αφιερωμένη στο Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που ήταν το περασμένο έτος, 2018.

        Η πολιτιστική κληρονομιά διαμορφώνει την καθημερινή μας ζωή. Μας περιβάλλει στις πόλεις και στα χωριά, στα φυσικά τοπία και στους αρχαιολογικούς χώρους της Ευρώπης. Δεν υπάρχει μόνο στη λογοτεχνία, στην τέχνη και στα αντικείμενα, αλλά και στις λαϊκές τέχνες που μαθαίνουμε από τους προγόνους μας, στις ιστορίες που διηγούμαστε στα παιδιά μας, στο φαγητό που απολαμβάνουμε και στις ταινίες που βλέπουμε και στις οποίες αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας.

Ο λαϊκισμός στον 21ο αιώνα

(Το παρακάτω κείμενο του  Αριστείδη Χατζή, αναπληρωτή καθηγητή Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Καθημερινή», στις 01.10.2017).

«Ο επίκαιρος Μονταίνι»

*Πηγή: Μάριος Πλωρίτης, Επιφυλλίδες 1989-2004, α’ τόμος, έκδοση της Βουλής των Ελλήνων, 2004. Δημοσιεύτηκε στο Βήμα (13.9.92)

 ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΡΟΝΙΑ κλείνουν σήμερα απ’ τον θάνατο του Michel Eyquem (Εκέμ) de Montaigne (28.2.1553-13.9.1592). Ένας απ’ τους κορυφαίους σκαπανείς της Αναγέννησης, ο «Μονταίνιος» όπως τον έγραφαν εδώ παλιότερα, ο «Μονταίνι» όπως μεταγράφεται, κατά προσέγγιση, σήμερα, έμενε ωστόσο ελάχιστα γνωστός στη χώρα μας μέχρι τελευταία. Μόλις το 1951, ο Κλέων Παράσχος μετάφρασε Οχτώ Δοκίμιά του, συνοδευμένα από πολυσέλιδο Πρόλογο. Άλλα 28 χρόνια πέρασαν για να δει το φως η μετάφραση 22 Δοκιμίων του απ’ τον Θανάση Νάκα (Κάλβος, 1979), που του χρωστάμε και μια σειρά σημαντικές μελέτες για τον μεγάλο Γάλλο στοχαστή. Ώσπου, ο Φίλιππος Δρακονταειδής επωμίσθηκε τον άθλο να μεταφράσει το σύνολο των Δοκιμίων (Εστία, 1983). Άθλος πραγματικός, αν αναλογισθεί κανείς όχι μόνο τον όγκο του έργου (κάπου 1.300 σελίδες), αλλά προπάντων τους αμέτρητους σκοπέλους του πρωτοτύπου, γραμμένου στην παλιά γαλλική γλώσσα και με ύφος ιδιότυπο. Κι ο μεταφραστής τον διεκπεραίωσε με ζηλευτή ευστοχία και πληρότητα.

«Η πνευματική καλλιέργεια κάνει πιο εύκολη την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής»

Από άρθρο της Αγγελικής Ηλιάδη, φιλολόγου, που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο (διασκευή).

Αρ­χι­κά, πνευ­μα­τι­κὴ καλ­λι­έρ­γεια ση­μαί­νει μόρ­φω­ση, δη­λα­δὴ συγ­χρο­νι­σμέ­νη καλ­λι­έρ­γεια γνω­στι­κού, βου­λη­τι­κού και συ­ναι­σθη­μα­τι­κού στοι­χεί­ου. Για να χα­ρα­κτη­ρι­σθεί έ­νας άν­θρω­πος πνευ­μα­τι­κὰ καλ­λι­ερ­γη­μέ­νος δεν αρ­κεί μό­νο η δι­α­νο­η­τι­κὴ α­νά­πτυ­ξη ή οι ξε­ρὲς γνώ­σεις αλ­λὰ πρέ­πει αυ­τὲς οι γνώ­σεις που κα­τέ­χει να είναι με­του­σι­ω­μέ­νες σε αξίες που θα τον κα­τευ­θύ­νουν στην ψυ­χι­κὴ καλ­λι­έρ­γεια και στην ο­λο­κλή­ρω­ση της προ­σω­πι­κό­τη­τάς του.

Καταναλωτισμός και τεχνητές ανάγκες

(Άρθρο που δημοσιεύθηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό cogito ergo sum, στις 3 Δεκεμβρίου 2003)

Αυτές τις μέρες, βλέποντας την αγορά να έχει βάλει τα καλά της και τον κόσμο να ξεχύνεται στα μαγαζιά για ψώνια, δεν μπόρεσα να μη θυμηθώ το καταπληκτικό βιβλίο του Κορνήλιου Καστοριάδη "Η 'ορθολογικότητα' του καπιταλισμού" (Ύψιλον, Αθήνα 1998) και να το ξανακατεβάσω από την βιβλιοθήκη μου.

Απόσπασμα από το ΦΕΚ 3411/2018

 

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στη Β΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α΄ τάξη Ημερήσιου ΓΕΛ και στην Α΄ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου «Προβλήματα της κοινωνίας και του ατόμου», σελ. 262 κ.ε.)

            Η προπαγάνδα αναπτύσσει σήμερα τις δραστηριότητές της στις ακόλουθες περιοχές: ως διεθνής,  απευθύνεται σε διεθνές κοινό, για να υποστηρίξει τα συμφέροντα του κράτους που την οργανώνει, και καθαυτά και ενάντια στα συμφέροντα άλλου κράτους. Ως διείσδυση ανάμεσα σε πληθυσμούς του αντίδικου κράτους, χαρακτηρίζεται συνήθως ως ξενική. Λόγου χάρη, με τη δημιουργία αναταραχής ανάμεσα σε εθνικές μειονότητες. Λειτουργεί επίσης και ως ενδοκρατική προπαγάνδα οργανωμένη από καθεστώτα που έχουν ανέλθει ανώμαλα στην εξουσία, όπως τα δικτατορικά ή καθεστώτα που χάνουν έδαφος στη συνείδηση των πολιτών. Και αυτούς επιζητούν να κερδίσουν. Τέλος, επιστρατεύεται και κατά τους αγώνες πολιτικών παρατάξεων.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΚΟΜΦΟΡΜΙΣΜΟΣ

(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο Προβλήματα της Κοινωνίας και του Ατόμου, που χρησιμοποιήθηκε ως σχολικό βιβλίο της Γ΄ τάξης του  Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου, 1987 κ.ε.)

ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ

(Το παρακάτω ποίημα αναφέρεται στην εκτέλεση δύο Ιταλών μεταναστών στις ΗΠΑ, των Σάκκο και Βαντσέτι, το 1927, οι οποίοι κατηγορήθηκαν για ληστεία μετά φόνου, παρόλο που βρέθηκε ο δράστης και ομολόγησε. Οι αρχές όμως αρνήθηκαν να επαναλάβουν τη δίκη  ή να τους δώσουν χάρη, επιβεβαιώνοντας έτσι τις υποψίες ότι καταδικάστηκαν για τις ιδέες τους, ως αριστεροί. Το 1977, ο κυβερνήτης της Μασαχουσέτης, Μάικλ Δουκάκης, με διακήρυξή του αποκατέστησε μετά θάνατο τους Σάκκο και Βαντσέτι. Σε αυτούς αναφέρεται ο Αμερικανός ποιητής Καρλ Σάντμπεργκ)