ΠΟΙΗΣΗ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ

  1. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ: Τα παρακάτω αποσπάσματα προέρχονται από το έργο του Γ. Θεοτοκά, Πνευματική Πορεία, «Για το δοκίμιο»

«Νομίζω πως θα έπρεπε να ξεκαθαριστεί κάπως το ζήτημα και, πρώτα- πρώτα, να κατανοηθεί ότι ένα λογοτεχνικό δοκίμιο είναι δημιουργικό είδος όσο και τα λοιπά είδη του έντεχνου λόγου, ότι πρέπει να εκφράζει ένα ύφος, μια εσωτερική ζωή, μια ευαισθησία, μια προσωπική στάση απέναντι στα πράματα, μια ατομικότητα, ότι είναι ανάγκη να ικανοποιεί με τη μορφή του ορισμένες καλλιτεχνικές αξιώσεις. Αλλιώς, μπορεί πάντα να είναι κάτι αξιόλογο, αλλά θα είναι ξένο προς την αληθινή λογοτεχνία, καθώς υπάρχει και μυθιστόρημα ξένο προς τη λογοτεχνία και θέατρο ξένο προς κάθε τέχνη».

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Από τον ΘΑΝΑΣΗ ΓΙΑΛΚΕΤΣΗ

Το κείμενο που ακολουθεί είναι απόσπασμα ομιλίας του ισπανού φιλοσόφου Φερνάντο Σαβατέρ στο «Φόρουμ του βιβλίου», που οργανώθηκε τον Νοέμβριο του 2008 στο Κάλιαρι.

ΚΕΙΜΕΝΟ: «Οι θεωρίες συνωμοσίας βλάπτουν»

Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε σε κυριακάτικη εφημερίδα στις 21 Οκτωβρίου 2018. Είναι άρθρο της Τασούλας Καραϊσκάκη και αναφέρεται στους κινδύνους που ενέχει η  αμφισβήτηση της επιστημονικής γνώσης.

 

H ελευθερία του τύπου αποτέλεσε ανέκαθεν ένα από τα κυριότερα αιτήματα των επαναστατικών κινημάτων που σημειώθηκαν στον ευρωπαϊκό χώρο μετά το 17ο αιώνα, ένδειξη και αυτή της αγωνιώδους προσπάθειας των ευρωπαϊκών λαών να αποτινάξουν την πνευματική τυραννία του Μεσαίωνα και το   σκοταδισμό που επικρατούσε.

(Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το έργο του Bruno Snell Η Ανακάλυψη του Πνεύματος, σε μετάφραση Δανιήλ Ιακώβ. Το βιβλίο αυτό μιλεί για τη συμβολή των αρχαίων Ελλήνων στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού πολιτισμού).

«Το μίσος τρώει τα σωθικά κοινωνίας και πολιτικής»

            Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύθηκε στον τύπο στις 30/09/2018, με αφορμή μια βίαιη επίθεση στο κέντρο της Αθήνας. Είναι κείμενο του Παύλου Παπαδόπουλου διασκευασμένο για τις ανάγκες του μαθήματος. 

Υλικό για τη «διαφορετικότητα»

Μαθησιακές Δυσκολίες- Διδακτικές παρεμβάσεις (αποθετήριο «Κάλλιπος»)

Υλικό Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Δομές Επανάληψης. Μετατροπές μεταξύ αυτών.

Γενική περιγραφή περιεχομένου:

Πολυμέσα. Εικόνα - Βίντεο - Κινούμενο σχέδιο - Ήχος.
Το σενάριο εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της Πληροφορικής στη Β’ Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, εντάσσεται στην Ενότητα με τίτλο "Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα", στο 3ο κεφάλαιο με τίτλο "Πολυμέσα".

"Όλοι μαζί,να σώσουμε τα ζώα που κινδυνεύουν στο νησι" (Ζάκυνθος)
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Raspberry Pi: Ένας Ηλεκτρονικός Υπολογιστής σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας
Τεχνολογική ανάλυση